U travnju 2025. održano je 8 fokus grupa s učenicima/icama od 1. do 8. razreda u sklopu projekta Škole hrabrosti u kojemu je naša škola partner Hrabrom telefonu. Cilj fokus grupa prikupljanje je relevantnih informacija potrebnih za izradu programa prevencije poteškoća mentalnog zdravlja za učenike/ce od 1. do 8. razreda osnovne škole.

Specifični ciljevi fokus grupa:

Samoregulacija emocija – istražiti kako djeca prepoznaju, razumiju i izražavaju svoje emocije, te kako se nose s emocionalnim izazovima u svakodnevnom životu i koje tehnike koriste za suočavanje s osjećajima.
Razumijevanje potreba i izazova – istražiti kako djeca doživljavaju vlastito mentalno zdravlje, koje stresore prepoznaju i kako se nose s njima, traže li pomoć kada je potrebna. Saznati što djeca misle o postojećoj podršci u školi vezanoj uz emocionalno zdravlje (npr. postoji li otvorenost za razgovor o emocijama i osjećajima s učiteljima/cama, stručnim suradnicima/ama ili prijateljima/cama).
Identifikacija zaštitnih i rizičnih faktora – prepoznati okolnosti, osobine i iskustva koja potiču dobrobit djeteta kao i one koje povećavaju vjerojatnost razvoja emocionalnih i ponašajnih teškoća.
Unapređenje programa prevencije – dobiti povratne informacije koje mogu pomoći u razvoju školskih ili izvanškolskih programa za jačanje socio-emocionalnih kompetencija, u skladu s potrebama djece.
Osnaživanje djece – dati djeci glas u diskusiji o temama koje ih se tiču, što samo po sebi može imati pozitivan utjecaj na njihovo samopouzdanje i osjećaj uključenosti.,
Prikupljeni podaci bit će temelj za razvoj programa prevencije poteškoća mentalnog zdravlja koji će se krenuti provoditi u 14 osnovnih škola u Hrvatskoj u školskoj godini 2025. /2026.

Program će uključivati 16 radionica, po dvije za svaki razred osnovne škole, s ciljem obuhvaćanja najmanje 5.000 učenika/ica. Uz to, učenici 4. i 7. razreda proći će dodatne radionice o korištenju savjetodavne telefonske linije i online chata Hrabrog telefona – sigurnih mjesta gdje djeca mogu anonimno potražiti podršku.

Ključne vještine koje će se razvijati:

emocionalna pismenost,
komunikacijske i socijalne vještine,
strategije suočavanja sa stresom,
samosvijest i donošenje odgovornih odluka.


Radionice bi trebale sustavno razvijati emocionalnu pismenost kod djece, kako bi naučili prepoznavati i izražavati svoje emocije i osjećaje na zdrav način te upravljati stresom i frustracijama. Također, važno je raditi na jačanju samopouzdanja i samopoštovanja, što doprinosi otpornosti na negativne utjecaje i vršnjački pritisak. Socijalne vještine i pozitivna komunikacija ključne su za izgradnju kvalitetnih odnosa i rješavanje sukoba bez nasilja. stvaranjem sigurnog i podržavajućeg školskog okruženja, djeca osjećaju pripadnost i prihvaćenost, što smanjuje osjećaj usamljenosti i anksioznosti.

Ovi su prioriteti jasno vidljivi iz nalaza fokus grupa i bit će usmjerenje prilikom izrade radionica, kako bi se na učinkovit način podržala psihološka dobrobit učenika/ca tijekom cijelog osnovnog školovanja.

Projekt “Škole hrabrosti” ima snažan fokus na osnaživanje djece – davanjem prostora da govore o vlastitim iskustvima, potiče se njihovo samopouzdanje, osjećaj uključenosti i odgovornosti za vlastito mentalno zdravlje.

Izvještaj o provedenim fokus grupama i glavnim nalazima možete pročitati ovdje:

Skip to content